4 snabba med Björn Masuhr på EasyArr

Datum: 13 februari 2024

EasyArr, som är en del av Brewhouse Inkubator, är en tjänst som vill gör det lättare för artister och arrangörer att planera budget och biljettförsäljning, och samtidigt minska de ekonomiska riskerna i samband med konserter och evenemang.

– Det vi vill bidra med till livebranschen är att göra det möjligt för alla, även för den som inte har stora resurser, eller får offentliga bidrag, eller artister som ännu inte blivit upptäckta av managementbolagen, att kunna testa. Det kan vara tjugo polare på en AW på lokala puben, där både puben och artisten tjänar pengar redan första gången, säger Björn Masuhr, grundare och VD på EasyArr.

– I vår vision ser vi det Svenska Musikundret 3.0 där livebranschen återigen sjuder på gräsrotsnivå eftersom tusentals musiker, skådespelare, författare och mängder av lokalägare, krögare och andra kan, vill och vågar testa nya upplägg eftersom de inte behöver ta några ekonomiska risker.

Klicka på länken för att läsa hela intervjun på musikindustrin.se