Glorb lyser starkt — tar in miljoner på Kickstarter

Datum: 9 april 2024

Glorb, som är en del av Brewhouse Inkubator, är mitt uppe i sin Kickstarter-kampanj och nådde redan efter 24 timmar upp i 2,2 miljoner SEK. Nu efter en vecka har de samlat in över 3 miljoner SEK och har stöttats av mer än 1800 personer.

— Det känns verkligen kul att så många har stöttat kampanjen på så kort tid. Man vågar aldrig riktigt hoppas på ett sådant genomslag men det visar att det finns ett stort intresse för våra Glorbar, säger Alexander Osika som är grundare och CEO på Glorb.

Glorb är en smart och mångsidig belysningslösning för både hem, venues och kontor där det animerade ljuset kan ställas in för att reagera på ljud och skapa en atmosfär som passar alla sinnesstämningar.

— Det innovativa med Glorb är att det är en smart ljuskälla och levande skulptur som är appstyrd och som dessutom både kan reagera på ljud och kopplas ihop i fler enheter för att skapa visuella upplevelser.

Alexander Osika, Glorb

Efter att ha jobbat hårt med att lansera crowdfundingkampanjen, som fortfarande är aktiv, kan Alexander redan nu se att det har varit värt all nedlagd tid och energi och att det finns flera fördelar med att ta in kapital genom crowdfunding.

— Som startup är det ju någonstans ett drömscenario att ta in kapital i bolaget genom försäljning snarare än genom investering; speciellt i tidigt skede. Genom kampanjen får vi early adopters som inte bara bevisar för oss att vår produkt svarar mot ett behov som de är beredda att betala för; det ger oss också möjlighet att få feedback från kunder i tidigt skede och kunna utveckla vår Glorb tillsammans med dem och utifrån deras input.

Läs mer om Glorb och stötta deras kickstarterkampanj via länken nedan.
http://kck.st/3TE9rpD