Zeptagram till Brewhouse Inkubator

Datum: 10 mars 2022

Zeptagram går in i Brewhouse Inkubator med sin startup där allmänheten kan investera i musikrättigheter. De möjliggör också försäljning av merchandise via NFT — ett sätt att förse digitala verk med en unik identitet och innehåll som bara innehavaren har tillgång till.

— Det som gör oss unika är att vi har ett ekosystem där vi både erbjuder musikrättigheter, merchandise och en egen kryptovaluta samtidigt som vi har en andrahandsmarknad för de rättigheter som har köpts på vår plattform, säger Christina Löwenström, VD för Zeptagram.

Zeptagram har uppmärksammats i en rad medier för sin strävan att förändra musikindustrin och öppna upp den tidigare stängda rättighetsmarknaden för musik. De lanserade sin affärsidé på innovationstävlingen The Brewhouse Award 2018 och tog sig hela vägen till final. Nu tar de steget in i Brewhouse Inkubator.

— Vi ser fram emot att fördjupa samarbetet med Brewhouse Inkubator och de andra music tech-bolagen där, samt att vara med och utveckla den satsning som regionen gör när det kommer till musik tech, säger Christina Löwenström.

Läs mer om Zeptagram på zeptagram.com